روش 1: از زبان مثبت استفاده کنید

    1. از صفت ها و قیدهای مثبت برای توصیف دیگران استفاده کنید، مانند «مهربان»، «باهوش» و «توانا».
    2. از کلمات و عبارات منفی مانند «نباید»، «نمی‌توانم» و «نخواهم کرد» اجتناب کنید.
    3. از عباراتی مانند “من از کمک شما سپاسگزارم” و “ممنون از زمانی که در اختیار ما گذاشتید” استفاده کنید.
    4. در مورد تعریف و تمجید خود از جمله “کار عالی برای تکمیل آن پروژه!”

صحبت کنید.

  1. از مهارت‌های گوش دادن فعال استفاده کنید تا نشان دهید که برای نظرات طرف مقابل ارزش قائل هستید.
  2. از قطع حرف دیگران هنگام صحبت کردن خودداری کنید.
  3. از نشانه های غیرکلامی مانند تکان دادن سر و لبخند زدن برای نشان دادن نامزدی خود استفاده کنید.
  4. دیگران را با نام آنها خطاب کنید و از عناوینی مانند “آقا” استفاده کنید. یا “خانم” در صورت مناسب.
  5. هنگام درخواست کمک از زبان مؤدبانه استفاده کنید، مانند “لطفاً می‌توانید در انجام این کار به من کمک کنید؟”
  6. به دیگران کمک کنید بدون اینکه از شما خواسته شود، مانند پیشنهاد حمل کیف های سنگین یا باز کردن درها.
  7. از زبان بدن مثبت استفاده کنید، مانند حفظ تماس چشمی و داشتن حالت باز.
  8. صبور باشید و از عجله دیگران بپرهیزید.
  9. علاقه واقعی خود را به دیگران و رفاه آنها نشان دهید.
  10. از شوخ طبعی استفاده کنید تا روحیه را کم کنید و رابطه را ایجاد کنید.
  11. مایل باشید وقتی اشتباه می کنید بپذیرید و صمیمانه عذرخواهی کنید.

راه 2: احترام نشان دهید

  1. هنگام خطاب به دیگران از زبان و عناوین محترمانه مانند «دکتر» استفاده کنید. یا “پروفسور.”
  2. از استفاده از طعنه یا لحن تحقیر آمیز خودداری کنید.
  3. به زمان و مرزهای دیگران احترام بگذارید.
  4. صندلی یا جای خود را در صف به کسانی که بیشتر به آن نیاز دارند ارائه دهید.
  5. به تفاوت‌ها و آداب و رسوم فرهنگی توجه داشته باشید.
  6. نگرانی ها و نظرات دیگران را با همدلی و درک برطرف کنید.
  7. مایل باشید از دیگران و تجربیات آنها بیاموزید.
  8. از کمک و حمایت دیگران قدردانی کنید.
  9. بدون درخواست، کمک ارائه دهید، مانند پیشنهاد کمک برای حمل بارهای سنگین یا تمیز کردن بعد از غذا.
  10. مایل باشید به دیدگاه ها و نظرات دیگران گوش دهید.
  11. از قطع کردن حرف دیگران هنگام صحبت کردن خودداری کنید و به آنها اجازه دهید افکار خود را به پایان برسانند.
  12. از کمک و حمایت دیگران سپاسگزاری کنید.
  13. روشن فکر باشید و مایل به در نظر گرفتن دیدگاه های مختلف باشید.
  14. از زبانی فراگیر استفاده کنید و از فرضیات در مورد دیگران خودداری کنید.
  15. در صورت لزوم مایل به عذرخواهی و اصلاح باشید.

راه 3: محتاط باشید

  1. مراقب محیط اطراف خود باشید و اینکه چگونه اعمال شما ممکن است بر دیگران تأثیر بگذارد.
  2. به تمیز کردن بعد از غذا یا رویداد کمک کنید.
  3. مایل باشید به دیگران گوش فرا دهید.
  4. همدلی و درک خود را نسبت به احساسات و تجربیات دیگران نشان دهید.
  5. کلمات تشویقی و حمایتی به دیگران ارائه دهید.
  6. مایل به مصالحه و یافتن راه حل هایی باشید که به نفع همه باشد.
  7. از تلاش‌ها و مشارکت‌های دیگران قدردانی کنید.
  8. مایل به انجام وظایفی باشید که به نفع گروه یا جامعه است.
  9. به دیگران در کار یا پروژه‌هایشان کمک کنید.
  10. مایل باشید از دیگران و تجربیات آنها بیاموزید.
  11. به عقاید و عقاید دیگران احترام بگذارید.
  12. روشن فکر باشید و مایل به در نظر گرفتن دیدگاه های مختلف باشید.
  13. از زبانی فراگیر استفاده کنید و از فرضیات در مورد دیگران خودداری کنید.
  14. در صورت لزوم مایل به عذرخواهی و اصلاح باشید.
  15. از کمک و حمایت دیگران سپاسگزاری کنید.

 

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...